Kalaset i Fagerhult

Allmänt / Permalink / 0
Det är några kvar som läser den här bloggen, så jag skriver lite till. Tills tiden på Globala praktikantprogrammet är slut, tänkte jag.
 
De senaste dagarna har jag varvat rapportskrivande om praktiktiden i Zimbabwe med städande och putsande inför min (ena) 30-årsfest.
Jag har bland annat diskat en kakelugn. Sådant gör en inte varje dag.
Kalaset hölls i ett gammalt hus, som ligger intill mina föräldrars hus. "Gamla huset" har renoverats både in- och utvändigt de senaste 7 åren och nu är det äntligen FÄRDIGT!
 
Det är jag som har kittat och målat verandan. Ett jäkla jobb, men snyggt blev det.
 
De här har jag också gjort. ;-)
Kalas med mycket folk!
Och kubbspel!
Som en avslutning på dagen var pappa och jag och fiskade. Den här fick han.
Och den här fick jag. :D
Imorgon bär det iväg till Ljungskile igen för de sista två kursveckorna. Vi ska bland annat anordna en temakväll om vår vistelse i södra Afrika för folkhögskoleelever och Ljungskilebor, diskutera en bok och krama ur det sista av folkhögskolelivet. Blir bra det!
 
/Emma
 
Till top